7 måder at sabotere dine salgstekster på

af | mar 1, 2025 | Copywriting, Tekstforfatning, Teksttip, Uncategorized | 0 Kommentarer

Hvis nogen skulle være i tvivl, så skal du bare vide, at ironi kan forekomme i dette blogindlæg. Det er bare for sjov, og målet er at inspirere dig til, hvordan du IKKE skal skrive

Har du nogensinde skrevet en salgstekst og tænkt: 

“Den her er da meget god?” 

Så du publicerede den.

… og så skete der … ingenting?

Ingen klik. Intet salg. Og absolut nul jubel fra publikum.

Det kan skyldes, at du – helt uden at vide det – har saboteret din egen tekst. Og derfor finder du herunder de 7 mest effektive (og katastrofale) måder, du kan skræmme dine læsere væk på.

1. Start med noget virkelig kedeligt

Den her er så nem, at sådan cirka 80% af alle virksomheder vælger at bruge den.

Du skal bare starte din tekst med noget ligegyldigt.
Og bruge meget lang tid på at komme til pointen.

Du kan fx prøve at starte med noget, som giver sig selv (ala “alle elsker kaffe”). Du kan også fokusere på noget, der virkelig IKKE interesserer din målgruppe eller irrelevante baggrundsoplysninger. Gerne penslet ud over flere linjer og afsnit, så du rigtigt kommer i dybden. Eller hvad med at starte med at undskylde for at tage læserens tid? Folk elsker at spilde tid på ligegyldige sætninger, ikke?

➗ Vil du mestre de vigtigste aspekter af at skrive høj-konverterende salgstekster? Så lad os først starte med en gennem af 1960’ernes …
✔️ Her er er en ting, du aldrig må gøre i en salgstekst … medmindre du vil miste kunder på rekordtid.

2. Brug så mange smarte ord som muligt

Ligesom det er vigtigt for mig at signalere, at jeg er en seriøs tekstforfatter med et robust kompetencegrundlag og en semantisk forståelse af sprogets kompleksitet, så skal du selvfølgelig også plastre dine tekster til med faglighed og fancy udtryk.

➗ Vores løsning optimerer dine konverteringsrater gennem en analytisk tilgang til narrativ struktur.
✔️ Vi hjælper dig med at skrive tekster, der får folk til at sige: ‘Det der vil jeg ha’!’

3. Glem at nævne, hvorfor nogen skulle gide læse din tekst

Lad være med at fortælle, hvad din målgruppe kan få ud af deres investering. Hvis folk vil have værdi, må de jo selv grave efter den, ikke?

➗ Mit kursus har 10 moduler med masser af viden
✔️ Dette kursus giver dig konkrete teknikker til at skrive tekster, der sælger – også selvom du ikke er tekstforfatter.

4. Prøv lidt for hårdt

Sørg for, at dine tekster lugter af salg på lang afstand. Brug mange STORE BOGSTAVER, UDRÅBSTEGN!!! og “KUN I DAG!!!”. Det handler om at presse dine potentielle kunder til at investere NU!

➗ KØB NU, FØR DET ER FOR SENT!!!
✔️ Hvis du vil lære at skrive bedre, så klik her >>

5. Gør teksten så lang, at ingen orker at læse den

Folk elsker at læse lange, ustrukturerede tekstmure uden luft eller overskrifter. Glem alt om punktopstillinger eller grafik, der kan bryde det lidt. Bare giv dem hele din livshistorie med det samme … og du får ekstra bonuspoint, hvis alle dine sætninger er mindst tre linjer lange og indeholder mindst en håndfuld fagudtryk, som din målgruppe ikke kender.

6. Antag, at folk forstår præcis, hvad du mener

Du behøver ikke forklare noget. Selvfølgelig forstår folk alle dine interne fagtermer og tekniske detaljer.

🛠 Sådan fixer du det:
Skriv, som om du forklarer det til nogen, der aldrig har hørt om det før.

➗ Hvis du vil øge dine CTR’er med en stærk USP, bør du justere din copy efter AIDA-modellen.
✔️ Vil du have flere klik? Så find en spændende vinkel, der vækker nysgerrighed og gør det klart, hvad folk får ud af at læse videre.

7. Glem at fortælle, hvad læseren skal gøre bagefter

Når folk er færdige med at læse din tekst, kan de vel selv regne ud, hvad næste skridt er. Du skriver jo hverken salgssider, produkttekster eller nyhedsbreve for hyggens skyld.

Konklusion: Stop med at sabotere dine egne salgstekster!

Hvis du gerne vil lære, hvad du skal gøre i stedet? I online skrivekurset her lærer du blandt andet, hvilke 3 spørgsmål du ALTID skal stille dig selv, inden du går i gang med at skrive noget som helst. Og du får en simpel 11-trins-opskrift, der gør det nemt for dig at komme i mål med din salgstekst.

Haps haps haps: Skriv så det sælger >>

Kom nu, dit tastatur venter længselsfuldt på, at du skriver din mening

0 kommentarer

Indsend en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *